Forstærkninger til serie 1 holdet

12. februar 2014

Martin Andersen (tv) og Allan Haslund skal atter forsøge at samle trådene i Nørager i denne sæson og holde landsbyklubben oven vande i Serie 1.Martin Andersen (tv) og Allan Haslund skal atter forsøge at samle trådene i Nørager i denne sæson og holde landsbyklubben oven vande i Serie 1.

Fit tvilling hjemme igen i Nørager

Tvillingebrødrene Lasse og Michael Jensen forenes atter i Nørager, der også har fået tilgang af Glenn Hansen fra Allingåbro, men muligvis må vinke farvel til to støtter

Nøragers bedste seniorspillere skal igen forsøge at holde skuden oven vande i Serie 1 med en smal trup.

Cheftræner Allan Haslund har været fint tilfreds med opstarten, der er foregået på kunstgræsbanen i Vivild en gang om ugen og løb og styrketræning hjemme i Nørager ved det andet træningspas.

"Fremmødet har været okay. Vi vil forsøge at tilrettelægge træningen i foråret, så den ene gang er for alle spillerne, mens den anden primært er for førsteholdstruppen," forklarer Allan Haslund.

Han og spillende assistenttræner Martin Andersen har forlænget deres kontrakter med Nørager Boldklub, så de gælder frem til 30. juni 2014 med en option på en forlængelse yderligere et år.

"Til sommer har jeg været træner i Nørager i fire og et halvt år, så jeg skal selvfølgelig tænke mig godt om, og det samme skal klubben i forhold til en forlængelse af kontrakten, men det tager vi, når den tid kommer," siger Allan Haslund, der understreger, at han er glad for at være træner i klubben.

Lasse Jensen hjemme igen

Allan Haslund kan glæde sig over, at Lasse Jensen er tilbage igen i Nørager efter en række år i København.

Lasse Jensen, der er tvillingbror til Nørager-esset Michael Jensen, har hjulpet til i Nørager i ny og næ, når han har været hjemme på besøg.

"Lasse bliver en forstærkning i vores offensiv, og han er faktisk i god form," fortæller Allan Haslund.

Han har også fået tilgang af teknisk dygtige Glenn Hansen, der nu vil prøve evnerne af på højere niveau i Nørager. Han har i en årrække spillet i Allingåbro, også da Allan Haslund var træner i barndomsklubben.

Målmand og stopper ude

På målmandsposten ser det ud til, at Allan Haslund må sige farvel til de seneste sæsoners solide bagerste skanse, René Jespersen.

"Det havde han meddelt mig allerede, da vi sluttede sæsonen i efteråret 2013. René kan af private årsager ikke spille kampe i weekenderne, og da vi ikke har mulighed for at spille vores kampe i Serie 1 på hverdagsaftener, så giver det sig selv, at han ikke kan være med," siger Allan Haslund.

Også stopper Paw Elgaard tæller på knapperne.

"Han har ikke trænet endnu, og om han kommer i gang er tvivlsomt. Det nævnte han også for mig efter afslutningen på sidste sæson," siger Haslund.

Han leder i øjeblikket efter en målmand. Han har unge Martin Nygaard, der allerede har vikarieret i flere førsteholdskampe for René Jespersen, til rådighed, men han vil gerne have to fuldgode målmænd, så også kvaliteten af træningen kan holde niveau.

Nørager har sæsonstart lørdag 5. april mod Bjerringbro på udebane.

Artikel fra: http://norddjurs.lokalavisen.dk/seriefodbold-fit-tvilling-hjemme-igen-i-noerager-/Sport/20140211/artikler/140219890/1467