Smal sejr til NBK's serie 1 på Kolind Park

29. maj 2014

Nøragers matchvinder Ronni Bruun er ikke høj nok til dette indlæg i KPI-feltet. Foto: Martin SchultzNøragers matchvinder Ronni Bruun er ikke høj nok til dette indlæg i KPI-feltet

Nørager var bedst i tæt lokalopgør i Kolind

Et Nøragerhold i undertal fik alle tre points med hjem i smal 1-0 sejr over KPI i serie 1

Det med spænding imødesete lokalopgør mellem KPI og Nørager BK på Kolind Park torsdag eftermiddag nåede ikke helt de ventede højder.

Gæsterne fra Nørager havde gennem det meste af kampen et lille overtag mod et skadesramt KPI-hold, men ingen af holdene tilspillede sig åbne chancer før langt hen i kampen.

”Det er en kedelig kamp. Der sker sgu da ikke en skid,” lød det fra en af de tilrejsende Nøragerfans på sidelinien på Kolind Park.

Tilskuerens bramfrie udsagn kom i begyndelsen af 2. halvleg. Det må retfærdigvis siges, at der kom mere gang i kampen fra omkring det 60. minut, hvor der for alvor blev brug for dommerens gule og røde kort.

Kampen fandt sin afgørelse i det 75. minut, da Nøragers indskiftede Ronni Bruun nærmest taklede bolden i mål forbi to KPI-forsvarere.

Bolden trillede forbi en paralyseret målmand André Ørgaard, som helt ude af balance ikke kunne andet end følge boldens vej i mål.

Ronnie Bruun takler i denne situation bolden forbi to KPI forsvarere og bolden triller forbi André Ørgaard til kampens eneste scoring. Foto: Martin SchultzRonnie Bruun takler i denne situation bolden forbi to KPI forsvarere og bolden triller forbi André Ørgaard til kampens eneste scoring.

Michael Jensen kogte over og så rødt

Man stod ellers og frygtede, at kampen skulle ende målløs ligesom eftermiddagens første kamp på Kolind Park mellem KPI's andethold og Øster Alling i serie 4. Men den jævnt kedelige forestilling eksploderede et stykke hen i 2. halvleg.

I det 52. minut blev KPI's anfører Rune Bækgaard sendt ud i ti minutter med et gult kort, men KPI forsvarede sig godt i undertal mod Nøragers pres.

Kort tid før KPI blev fuldtallig igen, blev Nøragers midterforsvarer Søren Bay sendt ud med gult i ti minutter efter et frispark på Kolinds banehalvdel.

Det bragte gemytterne i kog både inden for og uden for banen og en af Nøragers midtbaneprofiler, temperamentsfulde Michel Jensen, gav højlydt sin utilfredshed til kende over for dommeren.

Det gav også gult til Michael Jensen, som dog ikke var færdig med at brokke sig.

Værsågo' - et gult kort mere og dermed rødt kort til Michael Jensen.

KPI pressede på i slutfasen

Nørager overlevede dog de ti minutter med to mand i undertal og det blev Ronni Bruun, som blev matchvinder med sit mål til 1-0.

Få minutter forinden havde den netop indskiftede Ronni Bruun haft en god afslutning, men KPI's velspillende målmand André Ørgaard parerede med en flot refleksredning.

Med en mand i overtal kastede KPI i slutfasen alt frem i angreb. Den unge midterforsvarer Rasmus Brasch blev udskiftet og erstattet af angriberen Mikkel Møller i en offensiv satsning. Det var i de sidste minutter rent skydetelt og målmand André Ørgaard var til allersidst med helt fremme i det sidste desperate angreb.

Men lige lidt hjalp det. Der var ingen mål i KPI's støvler denne torsdag og de orange skabte ikke en eneste åben målchance imod det meget velorganiserede Nøragerforsvar.

KPI*s velspillende målmand André Ørgaard plukker et Nørager indlæg ned.Foto: Martin SchultzKPI's velspillende målmand André Ørgaard plukker et Nørager indlæg ned.

Nørager viste god moral i modgangen

Det blev således en kamp uden de store målchancer, og indtil dommer Tommy Arvidsen begyndte at dele kort ud i begyndelsen af 2. halvleg, var det også en jævnt kedelig affære.

”Jeg synes vi vandt en fortjent sejr. Vi var et bedre hold i dag og vi scorede da også vores sejrsmål i undertal. Der skal lyde en stor ros til mine spillere, som viste god moral og holdt KPI væk, også da vi var to mand i undertal,” siger Nøragers træner Allan Haslund.

Kolind var også denne gang plaget af mange skader og måtte blandt andet undvære profiler som den spillende træner Thomas Gerberg i angrebet og forsvars krumtappen Claus Koch i forsvaret.

”Vi nåede ikke de store højder i denne kamp. Nørager stod godt defensivt og gav ikke noget væk. Vi spillede os ikke til de store chancer og spillede i det hele taget bolden for langsomt rundt,” siger Thomas Gerberg.

KPI og Nørager BK ligger nu side om side midt i tabellen med hver 14 points.

Nørager skal allerede i ilden igen lørdag, når holdet på hjemmebane tager imod Hadsten.

Nørager BK's fans følger deres hold i tykt og tyndt. Her har kvinder og børn fra Nørager slået lejr på en solfyldt plet under Kolind Parks stadionur. Foto: Martin SchultzNørager BK's fans følger deres hold i tykt og tyndt. Her har kvinder og børn fra Nørager slået lejr på en solfyldt plet under Kolind Parks stadionur.

Artikel fra: http://norddjurs.lokalavisen.dk/seriefodbold-noerager-var-bedst-i-taet-lokalopgoer-i-kolind-/20140529/artikler/140529311/1467