LokalAvisen.dk - Beæret over at blive ny træner i Nørager B

15. oktober 2014

Nøragers kommende træner er vant til med- og modvind fra sin opvækst nær Vesterhavet i Thy

Casper - Ny Træner

”Det er en kæmpemulighed og jeg er meget beæret over at Nørager B's bestyrelse har ønsket mig som ny træner.”

Det siger den 34-årige skolelærer Casper Kjær Sørensen, som fra 1. januar skal afløse Allan Haslund som træner i en af Djurslands fodboldhøjborge, Nørager.

”Jeg kommer til at arbejde på et fodboldmæssigt niveau, hvor jeg bliver udfordret. Interessen for foldbold er så stor i Nørager og hele byen lever og ånder med deres fodboldhold,” siger Casper Kjær Sørensen.

Hvad han og holdet vil sætte sig af sportslige mål, vil han dog ikke udtale sig om endnu.

”Bestyrelsen og jeg er ikke langt fra hinanden, og det skal vi have formidlet videre. Men jeg vil ikke tale om vores mål for samarbejdet før jeg har talt med alle spillere,” siger Casper Kjær Sørensen.

Barndommens by minder om Nørager

Casper Kjær Sørensen bor med sin familie i Ugelbølle og er lærer på Rønde Skole.

Han er vokset op i Nordjylland og fik sin fodboldopdragelse i Nors, som er en lille by uden for Thisted.

”Nors Boldklub er en landsbyklub, som på mange måder minder om Nørager og som har en rigtig stærk klubkultur,” fortæller Casper Kjær Sørensen, som stadig tager en tur omkring stadion for at se gutterne spille, når han er på besøg hjemme ved forældrene i Nors.

”Nors har som landsbyklub taget turen fra serie 3 til Jyllandsserien,” siger Casper Kjær Sørensen, som er vant til både med- og modvind ved Vestkysten.

Som ungdomsspiller var Casper Kjær Sørensen med på Thisteds elitehold. Da han kom til Aarhus for at læse til lærer, spillede han med på Skovbakkens bedste hold.

Skabe en kultur og faste rammer

Casper Kjær Sørensens trænerkarriere startede i TRIF, hvor han fik samlet stumperne i seniorafdelingen og var med til at rykke holdet op i serie 4.

”Det var en meget svær start, og jeg var med til at sætte samarbejdet mellem TRIF og Mørke på skinner,” siger Casper Kjær Sørensen.

Efter TRIF tiden fik han et lærerigt halvt år som del af trænerteamet i IF Midtdjurs i Serie 3 inden han startede som træner i Hornslet IF.

Også her var opgaven at skabe en kultur og nogle faste rammer om seniorfodbolden i klubben.

I foråret rykkede Hornslet IF ud af Serie 2, men har i efteråret stabiliseret sig i Serie 3.

Et ordentligt hop på karrierestigen

Med opgaven som træner i Nørager tager Casper Kjær Sørensen et ordentligt hop på karrierestigen.

Nørager spiller i Serie 1 med mulighed for at rykke op i Jyllandsserien.

Den nye træner kommer til en klub med en kæmpeopbakning fra byen og en stærk træningskultur hos en fasttømret trup af spillere, som er kendt for at kæmpe en vis legemsdel ud af bukserne for klubben.

”Vi betragter Casper Kjær Sørensen som en ambitiøs, engageret og rolig træner. Det var vores ønske at få netop ham som træner,” siger Nørager B's fodboldformand René Jensen.

Artikel fra: http://norddjurs.lokalavisen.dk/seriefodbold--beaeret-over-at-blive-ny-traener-i-noerager-b-/Sport/20141015/artikler/141019666/1467