LokalAvisen.dk - Superligaens topscorer på fodboldvisit i Nørager

19. oktober 2014

Mads Hvilsom fra Hobro IK træner fodboldrenge på Pro Football Camp i Nørager. PrivatfotoMads Hvilsom fra Hobro IK træner fodboldrenge på Pro Football Camp i Nørager. Privatfoto

140 unge til Pro Football Camp hos Randers FC profilen Kasper Fisker i Nørager

Efterårsferien har budt på en stor fodboldoplevelse for 140 unge fra Djursland og Kronjylland.

For tredje år i træk holdt Randers FC profilen Kasper Fisker Jensen nemlig Pro Football Camp i Nørager med en lang række af sine gode fodboldvenner som trænere.

Derfor kunne fodbolddrengene lære scoretricks af Superligaens topscorer Mads Hvilsom fra Hobro IK, ligesom målmændene kunne få skarp specialtræning af den tidligere Randers FC og nuværende Viborg FF målmand Peter Friis Jensen.

Kasper Fisker selv har været med til campen så meget hans træning og forberedelserne til Randers FC's kamp mod FC København i Parken på søndag tillader det.

”Jeg  kører frem og tilbage mellem Randers og Nørager, og er så sammen med fodbolddrengene al den tid jeg kan,” siger Kasper Fisker, som er indehaver af Nørager Vandrerhjem & Ferielejligheder, hvor de unge spillere er indkvarteret under de tre dages camp.

Lever som professionelle i tre dage

Det er tredje gang, at Kasper Fisker, som er opvokset i Nørager, men nu bor i Randers, afholder Pro Football Camp.

”Meningen er, at de unge fodboldspillere skal få en oplevelse af, hvad det vil sige at være professionel fodboldspiller. Derfor lægger vi campen på et niveau, hvor det næsten ikke hører hjemme, men fodbolddrengene får en rigtig fin oplevelse ud af det,” fortæller Kasper Fisker.

Campen varer tre dage, og her får drengene to-tre daglige træningspas ligesom i en professionel fodboldklub. Mellem træningerne kan de restituere eller hygge sig med computerspil eller kortspil.

De får god og sund kost, og der er tilknyttet massør og fysioterapeut til campen, så drengene kan få behandling og massage mellem deres træninger.

Foredrag om kost og søvn

Mens Kasper Fisker selv hygger om deltagerne, så er Superliga topscorer Mads Hvilsom og hans holdkammerat fra Hobro IK Christoffer Østergaard blandt trænerne, hvor også Marc Højland og Lasse Post fra Brabrands 2. divisionshold er med.

Nøragers rutinerede Serie 1 træner Allan Haslund er tovholder på trænersiden, og blandt gæstetrænerne er Randers FC's talentchef Peter Elstrup og sportschef i Hobro, Jens Hammer Sørensen.

Med til opholdet hører også et foredrag fra kostvejleder Stephanie Bak om kost og søvn. Hun ejer bloggen Køkkenet på kvisten.

Stephanie er Kasper Fiskers kæreste og har her vist, hvordan man får en fodboldspiller i tip top form. Kasper Fisker har ved Stephanies hjælp tabt 10 kg og fik allerede i foråret sit gennembrud som superligaspiller i Randers FC.

Kasper Fisker er med til at hygge med drengene mellem træningerne. Privatfoto

Gode fodboldoplevelser

I alt 140 drenge mellem 10 og 14 år har været på årets Pro Football Camp i efterårsferien, fordelt på to samlinger.

Drengene træner på Nørager Boldklubs anlæg, hygger sig og bliver bespist på Futten i Nørager, og er indkvarteret på Nørager Vandrerhjem & Ferielejligheder.

”Vandrerhjemmet i Nørager er min fritidsinteresse og jeg synes det er rigtigt sjovt, at kunne give børn og unge den slags fodboldoplevelser,” siger Kasper Fisker.

Pro Football Camp bestod af to samlinger med hver 70 fodbolddrenge. Den første samling var til drenge fra 10-12 år, den anden var for drenge fra 12-14 år. Privatfot