Trænerskifte hos serie 1 holdet

3. marts 2016

CKSCasper Kjær Sørensen har ikke længere den fornødne tid til at være cheftræner, så derfor har han og Nørager aftalt at stoppe samarbejdet.

Seriefodbold: Udramatisk trænerskifte i Nørager

Casper Kjær Sørensen har måttet erkende, at han er for presset på tid til at kunne levere et ordentligt stykke trænerarbejde. Derfor har han og Nøragers ledelse aftalt at afbryde samarbejdet

Allan Haslund vender tilbage til Nørager Boldklub som cheftræner for klubbens førstehold i Serie 1, som han tidligere med stor succes har stået i spidsen for. Det var således ham, der stod bag, da klubben rykkede fra Serie 2 til Serie 1 i november 2011. En position, som klubben har formået at fastholde siden da.

Haslund, der bor i Allingåbro, sprang til i weekenden, da Nørager Boldklub og cheftræner Casper Kjær Sørensen, Ugelbølle, valgte at stoppe samarbejdet helt uden dramatik.

"Jeg har måttet erkende, at jeg har spændt buen for hårdt og ikke lige nu har den fornødne tid til at træne et hold, der spiller i Serie 1," siger Casper Kjær Sørensen.

Han er til daglig lærer på Rønde Skole og familiefar til to små børn på henholdsvis 5 og 2 år. Casper Kjær Sørensens bedre halvdel arbejder tillige som socialrådgiver på god afstand af bopælen i Ugelbølle.

"Jeg har sideløbende med jobbet som lærer været i gang med at videreuddanne mig, og det har taget langt mere af min tid end jeg havde forudset," siger Casper Kjær Sørensen.

"Derfor har jeg måttet træffe et svært valg og skippe trænerjobbet i Nørager, hvor jeg har været virkelig glad for at være træner," understreger han, der nu vil tage en puster.

Men den tidligere cheftræner i TRIF og Hornslet og assistenttræner i IF Midtdjurs har ikke været træner for sidste gang, understreger han.

"Nu skal der lige falde lidt ro på, så må vi se, hvad fremtiden bringer."

HAKKE

Allan Haslund er tilbage som cheftræner i Nørager, foreløbig denne sæson ud.

"Glade for Casper"

Allan 'Klemme' Jensen, seniorformand i Nørager Boldklub og træner for andetholdet i Serie 5, roser den afgåede cheftræner for de to sæsoner, han har været træner i klubben.

"Vi har været meget glade Casper som cheftræner og har stor forståelse for, at han har været nødt til at stoppe," siger Allan 'Klemme' Jensen.

Seniorformanden er glad for, at en rutineret fodboldfreak som Allan Haslund var parat til at tage over.

"Vi har lavet en aftale med Allan Haslund frem til sommerferien. Herefter har vi aftalt, at vi tager en snak om fremtiden," siger Allan 'Klemme' Jensen.

Casper Kjær Sørensen er også glad for, at det er lykkedes Nørager at lande Allan Haslund cheftræner.

"Jeg synes, det er den helt perfekte løsning, at Allan Haslund afløser mig. Han kender klubben og de fleste af spillerne indgående, så det kan ikke være bedre," siger den afgåede cheftræner.

Ny målmand i truppen

Nørager har til den kommende sæson måttet sige farvel til to støtter, forsvarsspilleren Mark Thomassen, der er i USA, og regissøren og universalspilleren Michael Jensen, som er flyttet til Aalborg og nu spiller i Aalborg Freja.

På målmandsfronten bliver der konkurrence om pladsen som førstemålmand, idet Jesper Bredal er ny i Nørager-truppen.

Bredal er søn af klubbens tidligere førsteholdsmålmand Per Bredahl med tilnavnet 'Batman'.

Han har været inde at runde FC Djurslands bedste hold, mens han var elev på Brazil Football College i Grenaa. Sidste år afbrød Jesper Bredahl sit collegeophold for at prøve fodboldlykken i Portugal.

Jesper Bredahl har gået på Vivild Gymnastik & Idrætsefterskole. Han bor nu i Hadsten.

"Han og Martin Nygaard kommer til at kæmpe en hård kamp om, hvem af de to, der skal vogte målet på Serie 1, men det er kun gavnligt," vurderer Allan 'Klemme' Jensen.

Artikel fra lokalavisen: http://norddjurs.lokalavisen.dk/seriefodbold-udramatisk-traenerskifte-i-noerager-/Sport/20160301/artikler/160309819/1467