Håndbold

1960

Efter nogle år med kun fodbold på programmet, var tiden inde til at udvide tilbudene. Pigerne fik nu lejlighed til at spille håndbold i Nørgaer Boldklub. Allerede det første år deltog klubben med 3 hold i RASG&I´S sommerturnering.

Børge klarede selv træningen i starten, men fik hurtigt hjælp fra en pige på kun 12 år, ved navn Laila Jensen. Sine unge allder til trods, var hun Børge en stor hjælp. Der var orden i tingene når Laila drig af sted med pigerne. Håndboldsko blev dengang hvidtet og Nøragers piger stillede altid op i hvide sko.

På de tre pigehold spillede:

Tove Pedersen, Rita Rasmussen, Linda Rasmussen, Anny Rasmussen, Rikke Andreasen, Kirsten Byskov, Elsebeth Kristensen og Tinne Rasmussen.

Birgit Jensen, Anne Dorit Kvist, Elsa kvist, Lise Kvist og Laila Jensen

Bodil Jepsen, Ulla Sørensen, Karen Kristensen, Kirsten Vejrum, Inge Jakobsen, Inge Møller, jtte Nielsen, Rosa Kæmpe og Karin Rasmussen.

Det kneb lidt med at samle spiller til 3 hold.

1965

Startede klubben op med at træne indendørs om vinteren i Allingåbro, en gang om ugen. Nu deltog klubben også i turnering under Jydsk Håndboldforbund og i RASG&I´S vinterturnering. Det var stadigvæk ungdomshåndbold der blev satset på,- og kun på pigesiden.

Klubben har altid haft den politik, at man ikke skal konkurrer imod sig selv, håndbold og fodbold imellem. Klubben har dog haft drengehold tilmeldt turneringen som også kunne vinde et amtsmesterskab og derefter deltage ved landsmesterskaberne.

1967

Samme år som Auninghallerne er klar til brug, har klubben for første gang et serie 3 damer med i JHF turneringen. Det var stadigvæk ungdomsholdene der fik mest opmærksomhed, så efter et par år med seniorhåndbold, var det slut.

Klubben har igen et damehold med i turneringen.

Oprykning til serie 2

Kredsvinder og oprykning til serie 1

Oprykning til serie 1

Oprykning til serie 1

Oprykning serie 1

Serie træner er Knud Erik Sørensen

Serie træner er Ejvind Nielsen

Oprykning til Danmarksserien - træner er Anne Marie Nygaard (Mie)

Ny Træner er Ove Christensen

Ny træner er Mie

Ny Træner er Per Thomsen

Ny træner Mie.

Oprykning til 3. division (svare 2. division)

Nedrykning til Danmarksserien

Ny træner er Ib Mohr

Ny træner er Per Lund

Ny træner er Torben Herløv

Oprykning til 3. division.
Træner Per Lund

Nedrykning til serie 1.
Træner Erik Rasmussen (EP)

2014

Oprykning til Jyllandsserien.
Træner Per Thomsen

2014
Jyllandserieholdet har desværre været nødsaget til at trække seniorholdet, på grund af manglende spillere.

Dame senior starter op igen og får dispentation til at starte i serie 2.
I december rykker de op i serie 1
Træner Kamilla Høgh

2016
Oprykning til Jyllandsserien i foråret, og dermed anden oprykning på under et år.

Nedrykning til serie 1 i foråret

Ny træner Jannie Mikkelsen

Oprykning ti jyllandserien i foråret. oprykningskamp mod Ørumsidrætsforening

På seniorsiden er det absolutte sportslige højdepunkt oprykningen til 3. division i 1996. Pokalkampen mod Viborg HK vil helt sikkert også blive husket som noget særligt. Kampen samlede 1000 tilskuer i Allingåbro Idrætshal. For første gang i klubbens historie blev billetter solgt i forsalg. Trods den store puplikumsopbakning og omtale i TV 2, var gæsterne med de mange danske og udenlandske stjerner en for stor mundfuld for Nøragers damer og Ulrik Wilbeks tropper løb, som ventet, af med sejren.